★ ★ ★ ★ ★

Status
I do miss my blog :( Add me at facebook "Nurul azierq" and congrat you meet my blog . Trararara :)




Girlblogger
>
di dunia atau di akhirat lagi penting ?
Tuesday, 11 September 2012 | 0Superstar (s)!


hai hai kekawan yang setia bersama blog itew yang tak berapa omey nihh , hurm dah lama itew ta post , hari ni rajin nak menaip sebab line laju , hehe ^__^ Jum baca yea :)

Dengan usia aku , yang baru berusia 15 tahun , yang tengah menjalani zaman remaja yang aku lalui ,sama ada jalan dunia atau jalan akhirat ? aku stress , tekanan aku untuk menduduki PMR ,memikirkan masa depan , dalam satu masa , aku terpikir apa yang aku nak memang cantik dan dipandang indah oleh mata-mata manusia yang melalui jalan yang salah dan setengah lagi kejalan yang benar . Apa yang aku maksudkan di sini ialah pengaruh rakan sebaya , tapi naluri aku ni ingin , nak mencuba sangat , pe yang aku nak itulah yang dibenci Allah , hurm mungkin aku berpegang pada moto yang cikgu Aliatun katakan di dalam kelas waktu Pendidikan Jasmani pagi tadi , aku teringat moto dia "Tuhan takkan mengubah diri kita melainkan kita sendiri yang mengubahnya" ...

Tak pernah terpikir ayat tuhh , hurm ,, perlu ke aku ikot adat didunia , macam mengandung anak luar nikah di usia sama dengan aku , yea aku memang tak bole nak samakan orang zaman dulu dengan orang zaman sekarang , tren sekarang lain , orang islam tak mcam dulu yang solat 5 waktu terus tinggalkan macam aku , aku buntu sangat kat mana arah tujuan aku , aku tahu jalan terbaik untuk aku , " biar pandang hina di dunia jangan pandang hina di akhirat " kata-kata tuh makcik aku yang kata , tak perlu nak diagungkan tren zaman sekrang nih , dia mempesong kan kau (kata makcik aku dekat aku untuk menasihati ) dalam hati merasa ingin mara meluat gila lha , darah muda kann memang tak dapat nak kawal diri tapi apa pun aku cuba melawan semua hasutan-hasutan mulut manusia , sebab aku tahu , mulut manusia dan kata-kata dia akan menjadi ikutan semua orang , mata-mata melihat sekeliling , dan dari mata kita boleh pikir apa yang terjadi dengan negara kita (Malaysia) .. Aku bukan menghina mereka(manusia) kerana mereka sama je dengan aku , tangan aku tergerak untuk menaip , jadi aku type apa yang aku rasa betul pada aku , mungkin aku rasa aku perlu menjadikan diri aku macam orang zaman dulu , betul tak ? tapi aku takut , aku takut termakan dari hasutan mulut manusia , dia akan binasakan aku , hurmmmmm

Apa pun aku tahu jalan terbaiknya bertawakal , melalui jalan kebenaran .. hakikatnya aku nih jahil , moga dipertemukan manusia yang berhati mulia yang ingin membantu hambamu Ya Allah :)


Older Post | Newer Post
The Disclaimer


Hello! My name nurul aziera. Sweet sixteen's . Welcome and congrat because you meet my blog ! fall in love with aidil


Diary About Stuff Site


Let's Talk!